איך לשמור על הדיאטה במהלך תקופת המבחנים? המדריך המלא

במהלך הלימודים למבחני הגמר, תזונה נכונה מוצבת לעיתים קרובות למטה בסדר העדיפויות. קל להיכנס להרגל של זלילת פיצה במשלוח, היות ואינכם מעוניינים לבזבז זמן על הכנת מזון. אך למעשה, תזונה נכונה צריכה להיות חלק מתכנית הלימודים, כי היא מסייעת להשגת ציונים גבוהים.

ככל שהמוח מקבל יותר אנרגיה, כך תלמד טוב יותר. זהו המדריך המלא לאכילה נכונה במהלך תקופת מבחנים.

כיצד ניתן לאכול חכם?

עמידה בדרישות הוויטמינים והמינרלים היומיים מקלה את הלימודים ויטמינים מקבוצת B ותוספי ברזל חשובים במיוחד לשמירת האנרגיה הגופנית והנפשית הדרושה ללימודים יעילים. מזונות המכילים ברזל כוללים בשר אדום דגנים ותרד.

רעיון לארוחה טובה הוא תבשיל בשר היות והוא מכיל בשר בקר טחון ושעועית. מזונות המכילים ויטמינים מקבוצת B כוללים כרוב, נבט חיטה, ביצים ואגוזים. דגים וסויה הם מזונות נוספים המשפרים את התפקוד המוחי באמצעות הענקת החומרים המזינים להם הוא זקוק.

מתכונים פשוטים למזונות מזינים

קל להזין היטב את המוח. אלו הם מתכונים המסייעים להצלחה בלימודים בלי להשקיע זמן רב מדי בהכנת הארוחות:

  • חביתה עם לחם קלוי, גבינה ועגבניות.
  • השקעת רבע שעה בהכנת צ'ילי, והמשך הלימודים בעוד שהוא מבעבע על הגז במשך שעות.
  • כריך מקמח מלא עם ירקות חתוכים.
  • סלט גדול עם שפע ירקות טריים בגוונים שונים.

ויטמין C אינו ארוחה – תוספי מזון טובים לבריאות, אך אוכל אמיתי עדיף. תפוז מכיל לא רק ויטמין C אלא גם סיבים, בטא קרוטן ומינרלים אחרים, כך שלא ניתן להחליפם באמצעות גלולה. כשאתם בדרך לספרייה, ארזו בתיק מזונות כגון תפוחים, בננות, קלמנטינות, מקלות גזר או משמשים מיובשים.

אכילה במרווחי זמן קבועים – מספקת רמות חומרים מזינים, אנרגיה ושמירה על יציבות פיזית ונפשית מוגברים יותר. יש לבלום את הפיתוי לאכילת חטיפים המכילים קלוריות ריקות.

ארוחות גדולות מזיקות לבטן – אכילת שלוש ארוחות גדולות ביום מאטה מבחינה נפשית וגופנית. מומלץ לאכול חמש או שש ארוחות קטנות מאוזנות היטב, כמו טוסט עם גבינה לבנה, חומוס או טונה, או מעט גבינה עם פירות.

מפגשי בוקר עם חברים ללימודים – בעוד שהרבה נאמר על הסיבות לאכול ארוחת בוקר, פחות ידוע על השיטות הטובות ביותר לאכילה חכה בבוקר. קפה ומאפה פשוט צריכים לצאת מהתפריט. הרעיון הוא לקבל מעט חלבון, סידן, סיבים, פרי או ירק. אז קערת דגנים עם חלב ופרי יעשו את המלאכה, או דגנים מלאים עם חלב.

משתגעים? טוב – בשר מדורג גבוה כאחד המזונות החשובים ביותר אותם יש לאכול לשם תפקוד מוחי תקין. אוכמניות, אותן ניתן לרכוש בשקיות קפואות, מקבלות תשומת לב רבה היות והן מכילות נוגדי חמצון רבי עוצמה וחומרים מזינים אחרים. הסוכרים הטבעיים מגיעים מפירות, כך שלא מתרחשת ירידת סוכר עקב צריכת סוכר מזוקק.

לא כל הירקות נבראו שווים – ירקות בעלי גוונים כהים מכילים ריכוזים גבוהים יותר של חומרים מזינים. לדוגמא, תרד מציע יתרונות משמעותיים יותר לנפש ולגוף מאשר חסה. בחירת ירקות מזינים אחרים כוללת פלפלים, ברוקולי ובטטות.

חטיפים חכמים משפרים את הלימודים – מומלץ לאכל חטיפים משתי קבוצות מזון כדי לאזן את צריכת החומרים המזינים ולשמור על יציבות רמות הסוכר בדם. מספר דוגמאות לחטיפים חכמים הם בננה, תפוח אדמה אפוי קטן עם גבינת קוטג', או לחמנייה קטנה מקמח מלא.

יש להקפיד על לחות נאותה – אך מומלץ לבחור היטב את המשקאות. יש להפחית עד למינימום קפאין ומשקאות ממותקים, היות ועודף קפאין עלול לגרום לעצבנות. יש לשתות יותר מים, מיץ פירות טריים, חלב, ותה ירוק העשיר בנוגדי חמצון.

למתכונים בריאים נוספים במגזין הגדול לתזונה דיאטה – 2b-bari.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>