תחום הנדל”ן הוא אחד החמים בישראל, עקב לא מעט סיבות. גם מנקודת מבט סטודנטיאלית, מדובר בתחום מבוקש כיום. עולם הנדל”ן הוא רחב, מה שבא לידי ביטוי במגוון רחב של תכניות ומסלולי לימודים, החולשים על ההיבטים השונים שלו. אז מהן האפשרויות המרכזיות של לימודי נדל”ן? ומדוע התחום מומלץ?
שורה ארוכה של מסלולי לימוד
לצד זה ניתן למצוא קורסים ייעודיים העוסקים בהשקעות או בניהול פרויקטים בתחום הנדל”ן: פרויקטים חדישים לצד פרויקטים של שיפוצים או תמ”א 38. כל אחד מהתחומים האלה הוא “תורה” בפני עצמו, ומצריך היכרות מקסימלית עם שלל היבטים מעשיים ותיאורטיים כאחד.
תחומי לימוד אחר לוקחים אותנו לצדדים הכלכליים והחשובים כל כך של תחום הנדל”ן, שכל עסקה בו מאופיינת בתשלום של מאות אלפי ופעמים רבות גם מיליוני שקלים. ניתן למצוא מסלולים ייעודיים של שמאות מקרקעין, מקצוע מרתק שכולל פעולות דוגמת הערכת שווי נכסים או בחינת נזקים הנגרמים להם. דוגמא נוספת היא ייעוץ משכנתאות, מקצוע שמכשיר את הלומדים בו חלק לשמש יועצים באחת ההחלטות החשובות ביותר שלוקחים רוכשי דירה בעת השלמת המשימה.
ככל שהמסלול שבוחרים הוא מקיף יותר ויצריך השקעה רבה יותר, כך יש צורך לחשוב היטב האם הוא מתאים לסטודנט הספציפי, ומה הוא יוכל להפיק ממנו.
היתרונות המרכזיים של לימודי נדל”ן
הסיבה הראשונה, הנובעת גם מזירת הנדל”ן הרותחת של מדינת ישראל, היא שיש כיום ביקוש גבוה לבעלי מקצוע בכל אחת מהנגזרות של תחום הנדל”ן.
המכנה המשותף לרוב המקצועות הוא שהעובדה שהמסיימים אותם בהצלחה מקבלים תעודת מקצוע, וזאת להבדיל מתואר אקדמי המזוהה אצלנו עם לימודים במוסדות להשכלה גבוהה. זהו לא בהכרח חיסרון, כאשר כיום רבים מחפשים מראש את מקצוע הלימודים שיכין אותם כמה שיותר ל”עולם האמיתי”, הוא עולם התעסוקה. זה לא אומר שאין בתחום הנדל”ן הרבה היבטים תיאורטיים או עיוניים – יש, והם אפילו מורכבים בכל קנה מידה – אלא שנהוג להעניק תשומת לב ניכרת בלימודים לא פחות לפן המעשי של העיסוק בתחום.
אי אפשר לספק תשובה חד משמעית לשאלת השכר של מקצועות הנדל”ן, שמשתנה כמובן בין התחומים או בעלי מקצוע שונים. החדשות הטובות מהבחינה הזו הן שבהרבה מקצועות ומקרים מדובר על שכר נאה בכל קנה מידה, עם אפשרויות שונות לשדרוג ולהתפתחות (גם מבחינה כלכלית). אם אתם רוצים להעמיק יותר בתחום הנדל”ן אתם מוזמנים להציץ במגזין האינטרנטי המעודכן ביותר בתחום הנדל”ן – dira-il.co.il.